Pentru a creste interactiunea dintre advertiseri si clientii lor in online, Google a adaugat o noua extensie pentru anunturile AdWords publicate pe reteaua de Search: Message Extension. Aceasta permite utilizatorului care vede anuntul tau pe SERP (Search Engine Result Page) dupa ce introduce cuvintele cheie in spatiul de cautare, sa iti poata trimite, printr-un simplu click, un mesaj prin care sa iti ceara ajutorul in orice l-ar interesa: fie informatii suplimentare, fie chiar sa plaseze o comanda.

Pare a fi foarte util, nu? Dar cum anume sa setezi o astfel de extensie si, mai ales, cum sa o utilizezi intr-un mod cat mai eficient?

In primul rand, trebuie stiut faptul ca aceasta extensie va aparea in anunturi numai pe dispozitivele ce pot receptiona, procesa si trimite mesaje, si va arata cam asa:

 

adwords click-to-message

 

Ea se poate activa atat la nivelul unei campanii, cat si la nivelul unui grup de anunturi accesand: Campaigns/Ad Group > Ad Extensions > View > selecteaza Message Extensions > click Campaigns/Ad Group > selecteaza campaniile/grupurile unde vrei sa aplici extensia > Done.
Extensia propriu-zisa e adaugata astfel: in acelasi tabel, dupa ce ai activat extensia, acceseaza +New Message, dupa care introduci urmatoarele informatii:

message extention_AdWords

 

  • Business name: denumirea afacerii tale;
  • Phone number: un numar de telefon capabil sa receptioneze, sa proceseze si sa trimita mesaje (de pe acest numar vei coresponda cu cei care iti trimit mesaj prin extensie);
  • Extension text: textul extensiei propriu-zise, care actioneaza ca un CTA pentru utilizator pentru a trimite un mesaj;
  • Message text: aici poti sugera un mesaj relevant utilizatorului in aplicatia de mesagerie atunci cand doreste sa iti scrie, pe care il poate selecta si trimite printr-un singur click, fara a mai tasta (de exemplu: ”As dori sa aflu mai multe detalii, va rog sa ma contactati”).

Un aspect destul de important, insa, este informarea utilizatorului cu privire la cand esti disponibil si – cand – nu. Nimeni nu ar fi incantat daca ar astepta degeaba un raspuns la mesajul sau. Message Extension are solutie si pentru situatiile in care nu esti disponibil si vrei ca utilizatorii care iti vad anuntul sa stie cand vei reveni: alegi Advanced > setezi perioada in care esti disponibil, poti seta si un mesaj automat care sa anunte cand vei reveni atunci cand nu esti > Save.
Google inca nu a implementat si o solutie de masurare a conversiei, adica cate mesaje primesti prin intermediul extensiei, insa poti gasi o solutie la aceasta, utilizand, de exemplu, un numar de telefon anume pentru aceste mesaje. Vei putea vedea, in schimb, CTR, iar costul va fi ca pentru un click obisnuit al anuntului.

Iata si cateva sfaturi utile pentru a avea o crestere cat mai sigura a performantei campaniilor tale in urma utilizarii acestei extensii:

  • Adapteaza mesajele automate sugerate la etapa in care se afla utilizatorul in Buyer’s Journey (vrea sa plaseze comanda sau doar se informeaza?);
  • Utilizeaza un numar local (aceasta va inspira incredere);
  • Ofera mereu posibilitatea comunicarii si prin alte canale (utilizatorii au, totusi, fiecare preferinte si posibilitati individuale);
  • Fii atent la ce informatii poti afla despre cei care te contacteaza si foloseste-le pentru a le putea intampina nevoile;
  • Urmareste rezultatele si lasa activa o astfel de extensie numai in functie de rezultatele aduse.

In concluzie, aceasta extensie merita aplicata, intrucat are un potential real de a creste interactiunea cu clientii si de a asigura succesul campaniilor tale in Google AdWords.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit