Indicatorii de orice fel ne ajuta sa masuram performantele. Acestia evalueaza rapid starea curenta in comparatie cu o tinta definita.
Totodata poti sa obtii un istoric rapid si corect al succesului unei afaceri cat si identificarea tendintelor. De aceea, indicatorii sunt esentiali in orice activitate.

In comertul online, Google Analytics ne ajuta sa setam obiectivele pe care le dorim si sa urmarim evolutia fiecarui parametru setat.

Indiferent de tipul de produse sau servicii pe care le vinzi, procesul de cumparare este tinta tuturor celor care au ales sa vanda electronic. In Google Analytics gasim cateva rapoarte foarte utile, cum ar fi Funnel Visualization si Goal Flow care ilustreaza ezitarile pe care ar putea sa le aiba clientii atunci cand sunt foarte aproape de a finaliza procesul de cumparare. Ca sa folosim acest funnel, mai intai trebuie sa setam acest obiectiv in Analytics care sa curpinda toti pasii prin trebuie sa treci ca sa finalizezi cumpararea.funnel

Cum poate fi util un astfel de raport?

In general, aproximativ 50% dintre vizitatorii unui site care adauga un produs in cos, nu finalizeaza comanda. De aceea este important sa vedem cati dintre cei care au adaugat produse in cos, parasesc site-ul fara sa cumpere.

Mai mult, daca analizam momentul in care se renunta la comanda, este esential sa facem optimizari.

Unul dintre cele mai bune teste este cel prin care creezi o lista de remarketing cu vizitatorii care au ajuns pe pagina cu cosul de cumparaturi si sa ii targhetezi in mod special cu un mesaj care ti se pare tie cel mai potrivit.

Tot in Analytics poti folosi raportul Content by Title prin care afli care sunt cele mai vizitate articole pentru o perioada data. Raportul este foarte util sa vezi ce fel de titluri atrag atentia pe pagina ta, cele tip lista sau cele tip tutoriale, ebookuri etc. Putem urmari si valoarea bounce rateului fiecarui articol. Daca valoarea este mare, inseamna ca desi titlul este atractiv, informatia pe care o contine nu este suficient de interesanta pentru cititor. Recomandarea este, bineinteles, sa modificam articolul in concordanta cu titlul.

Content Drilldown prezinta statistici referitoare la toate paginile blogului. Rapoartele Top landing pages si Top exit pages arata paginile pe care ajung cei mai multi vizitatori si paginile pe care care pleaca vizitatorii catre alte site-uri.

oie_615487Te8FPaCU

 

Uneori, cele doua cuprind cam aceleasi pagini. Acest lucru inseamna ca paginile care sunt promovate (si care sunt cele mai vizitate, de altfel) nu sunt si cele cu un continut valoros si util, iar efectul este ca vizitatorii parasesc rapid pagina sau blogul.

In-page analytics este un raport relativ recent din Google Analytics care arata modul in care vizitatorii vad blogul, cati citesc tot articolul, pe ce link-uri dau click, cati se inscriu la RSS, cat de des se acceseaza reclamele afisate, etc. Toate sunt informatii importante.

Segmentarea traficului

Cu Google Analytics se pot face segmentari (impartiri pe categorii sau grupuri) ale traficului in functie de parametri care ne intereseaza.

segmentare trafic

Putem sa urmarim din ce surse vine traficul – social media, cautari, trafic direct, email marketing, etc. – si care este comportamentul fiecarui grup in ceea ce priveste numarul de pagini vizitate, bounce rate-ul, timpul petrecut pe site, se poate realiza o segmentare a traficului in functie de sursa.

Google Analytics este un instrument foarte puternic. Ajuta la eficientizarea oricarui business, se pot urmari diverse tipuri de rapoarte, se pot compara datele si se pot face optimizari. Iti confera multe avantaje: masori si tii evidenta de-a lungul timpului; te ajuta sa iti intelegi clientii si posibilii prospecti; sa intelegi, sa urmaresti si sa imbunatatesti mecanismul prin poti converti vizitatorul aflat prima data pe site intr-un client valoros.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit