Preocupati fiind de o imagine pe web cat mai potrivita am facut implementarea authorship-ului pe site-ul nostru dupa recomandarile Google. De ceva vreme, Google a decis nu mai afiseze rich snippet-urile in rezultatele cautarilor.
Pana si pentru cele mai citite bloguri, Google a eliminat atat fotografia cat si numarul de persoane din cercurile G+, afisand numai “by author name”
De ce era util Authorship-ul?
Inca din 2011, Google premia bolgurile care aveau setat corect authorship-ul prin afisarea unui rich snippet in rezultatele SERP ce continea fotografia si numarul de persoane din cercurile G+ alaturi de titlul SEO si meta description. Premiul se materializa intr-un CTR ridicat (am citit si despre cresteri de 150%).
Acum cateva saptamani aparea si rich snippet-ul meu creat cu plugin-ul WordPress SEO by Yoast.
Insa dupa ce am facut modificari pe site am considerat necesar sa incarc sitemap-ul in Webmaster Tools pentru a fi indexat mai repede. Ce am obtinut in schimb, mai repede decat altii poate, a fost penalizarea primita de la Google: neafisarea fotografiei in rezultatele SERP.
Initial am crezut ca a disparut tag-ul rel=author din codul paginilor. La o simpla verificare cu CTRL+U, ipoteza a fost infirmata.
Am mers mai departe si am rulat Structured Data Testing Tool din Webmaster Tools. Toate paginile site-ului erau corect configurate iar authorship-ul era verificat.
Fotografia insa nu mai este afisata nici macar aici. Insa este afisata paternitatea continutului prin publicarea textului “by Cristian Nicolae” si confirmarea implementarii corecte a authorship-ului.
Lucrul asta m-a pus pe ganduri si am inceput sa verific si alte bloguri despre care stiam ca Google afiseaza rich snippet-ul complet. Si surpriza! Niciunul nu mai are fotografia afisata.
Google penalizeaza abuzul in Authorship
Unde este problema?
Google penalizeaza in masa toate site-urile/blog-urile pentru nerespectarea recomandarilor privind utilizarea rich snippet-urilor. Problema vine, din cate am reusit sa-mi dau seama, din neintelegerea de catre publisheri a diferentei dintre pagini si posturi.
Google considera paginile drept suport indreptatit pentru mesajele comerciale: oferte, prezentari de produs, descrieri de solutii, etc. Paginile nu au nimic de-a face cu authorship-ul asupra unui continut relevant in viziunea Google si, pe cale de consecinta, nu trebuie sa poarte tag-uri rel=author. Multi dintre bloggeri insa au facut asta iar Google a considerat un abuz, o practica incorecta de a creste CTR-ul in cautarile organice.
Unii merg mai departe si cred ca Google este invidios pe CTR-ul mare al rezultatelor care au rich snippet complet si care ar concura rata de click a anunturilor platite (AdWords). Plauzibil, insa greu de probat sau recunoscut de Google.
Raman la parerea ca Google penalizeaza abuzul in authorship si accepta markup-ul doar pentru posturi, nu si pentru pagini.
Cum te asiguri ca nu vei fi penalizat?
Daca nu ati fost inca penalizati de Google este doar o chestiune de timp. Mesajul pe penalizare va fi afisat in Webmaster Tool. Daca nu este deja acolo asta nu inseamna ca site-ul tau este ok, ci doar ca robotii Google inca nu au ajuns la tine.
Cum verifici daca esti pasibil de penalizare? Simplu, urmeaza pasii de mai jos:
1. verifica sursa homepage-ului de exemplu (valabil pentru toate paginile) si vezi daca ai tag-ul rel=author. Daca il ai, trebuie sa-l scoti.
2. verifica sursa paginii de blog si procedeaza ca la pct. 1
3. doar sursa posturilor trebuie sa contina rel=author.
Setari cu Yoast WordPress SEO
Daca ai un site WordPress, poti face setarile (pentru pagini si post-uri) automat folosing plugin-ul Yoast WordPress SEO. Mergi la SEO/Titles&Meta/Post Types si fa setarile de mai jos.
Google accepta pe pagini doar tag rel=publisher. Dar despre asta intr-un post viitor.
Voi ce experienta aveti cu Google Authorship Rich Snippet?